Snusmumrikarna

Vi lever för det svarta guldet

Kronan Stark Vit Portion

Kategori: Vit Portion

INFO

Fukthalt: 53.4%
PH-värde: 8.7
Nikotinhalt: 12mg/g
Innehåll/dosa: 18g
 

Martin: En nikotinhalt på 12 mg/g är ju inte så starkt egentligen, med tanke på att starksnus brukar nästan ligga runt 20 mg och allt vanligt snus har en halt på ungefär 8-9 mg. Så att kalla detta starkt är lite överdrivet tycker jag. Nåväl. När jag öppnade dosan blev jag genast ganska överraskad över hur otroligt vita och fluffiga alla prillorna var, något liknande har jag aldrig sett förut när jag tagit mig en snus. Smaken är helt okej, men jag får svårt att känna av den klassiska "Kronan-smaken" i detta snus, jag vet inte om det är snuset eller min käft det är fel på eftersom att jag snusat "Skruf Stark Lös" ett tag fram tills nu.
 
Enligt mig känns detta som ett helt vanligt white-portionssnus, det känns inte som att det sticker ut på något sätt från flera andra white-dosor av andra märken i smaken på något sätt. Ett pluspoäng dock för otroligt fluffiga prillor. 3,5/5 vitbakade prillz ger jag den, ett okej snus som duger.
   
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: