Snusmumrikarna

Vi lever för det svarta guldet

Göteborgs Rapé White Slim Large Portion

Kategori: Allmänt

INFO
Fukthalt: 51,0 %
Nikotinhalt: 0,8 %
PH-värde: 8,7
Vikt/portion: 0,8 g
Vikt/dosa: 16 g
 

Martin:
Ska tydligen ha lanserats nu i oktober, så det är alltså en relativt ny "remake"på ett gammalt snus. Prillorna är några millimeter längre och tunnare tror jag, vilket inte märks så mycket i käften alls, inte på smaken heller, det är samma goda Rapé-rape smak som vanligt.
En kul grej är dock dosan, på alla dosor snus jag provat så sitter dispensern ovanpå locket, men det gör inte den här. På denna dosa sitter dispensern istället i botten, där innehållsförteckningen/varningsetiketten sitter fastklistrad. Den smakar lika gott, sitter lika fin i käften som vanliga Rapé White och har en kul dosa.
 
Tyvärr kan inte detta vara bättre eller lika bra som originalet enligt mina principer, även om det smakar och känns lika bra, därför kan jag inte ge den exakt samma poäng som dess gudalika original, som jag gav fullt poäng. Därför ger jag Rapé slim 4.9999999/5, hahahah.  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: